Grillpremiär!

Tjenna, tjenna, mitt benna! (snyggt stavat va) ^^

Idag är det Torsdag och jag har gått in i en ny vecka. Bara två veckor kvar nu sedan är det bäbisdags. Shit asså. Vad hände? Jag har ju vart gravid i en evighet nu och så bara plötsligt kan man räkna dagarna på fingrar + tår :D

Ja jag vill inte veta hur det känns när det bara är fingrarna kvar, asså 10dar. Men dit kommer jag så småning om :D

Igår var en bra underlig dag måste jag få säga. Vi åkte till Landvetter för att tvätta bilen uppe på Ramberget. Jag rörde väl mig inte mer än vanligt tyckte jag, men sedan när jag väl satt mig ner och skulle äta våfflor (igen I know) så var det ett jädra tryck neråt mot bäckenet. Det gjorde inte ont eller något, men jag blev lite rädd.

Det var ett tryckande och massa rörelser så jag fick ju för mig att h*n försökte säga mig något som om att h*n satt fast. Men mamma sa att det är ju naturligt nu när man är i vecka 38, att bäbisen skall sjunka ner såpass så att man känner rörelserna o tryck. Idag har jag också kännt av massa rörelser men nu är det överallt tycker jag :)

Sov lite konstigt i natt med men nu känns allt som vanligt igen iallafall.
Idag har jag tvättat färdigt alla babykläderna och senare när Andreas kommer hem skall vi bädda sängen :D
Allt känns så nytt och fräckt på någotvis. Vi har inte ens våran Alien här men ändå är allt supermysigt!
Vi packade tom väskan igår som man skall ha med sig till BB. Blev som sagt var lite rädd när allt tryckande höll på igår så var nog lika bra att packa den där väskan ^^




Idag skall vi också till en killkompis och grilla. Skall bli riktigt gott och mysigt (han har massa kattungar hemma hos sig). Vädret verkar ju hålla i sig så det kommer bli alldeles kanoners!
Imorgon skall min lille prins ut med jobbet och jag skall kanske leka med Tina och Nicole (hennes bäbis om ni missat det ^^ ) Vi får se hur mycket lilltösen orkar bara.
Åh innan det skall jag ju till BM för rutinbesök.

Sedan i helgen är det Ullared som gäller. Tycker det skall bli så skoj verkligen. Titta på mer barngrejjer och köpa in det sista som behövs. Vi skall ju även ha med oss Thompa och Veronica dit ner så det kommer bli super kul.
Får väl dock klä Thompa i rustning och lägga honom i en vagn så att han överlever denna färden :D
Söndag tar vi det nog bara lugnt på, om inget annat dyker upp ^^

Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0