MVC

Hejsan

Idag var jag på Mödravårdcentralen för ett rutinbesök.
Mage hade vuxit hela 2cm och jag väger nu 94kg. Trodde aldrig jag skulle väga såhär mycket. Började ju på en vikt med 75kg så det är ett rejält hopp.

Men mitt blodtryck var fint även mitt socker. Fick ta det hemska stick i fingret men det var tack o lov sista gången.
Sedan var det dags att känna på magen och se till så att h*n fortfarande är fixerat. Ja mycket riktigt hittade de inte huvudet denna gången heller, så en kollega fick kallas in. Detta var samma person som vi varit hos på föräldragruppen.

Helena som jag tror hon heter var inte snäll. Jävlar i min skäl vad hon tryckte på magen. Men jodå, h*n var fixerad men hade sjunkt ner såpass mycket att de knappt hittade barnet. Detta är tydligen ovanligt men mycket bra för de kan betyda att jag får en lättare födsel.

Men de hittade et fint huvud och en fast sjärt (hör och häpna). Mer än vad man kan säga om mammas sjärt nu :D

Barnmorskan tyckte väl att det lutar mer åt en dotter nu än innan pga att de är en så fin liten kropp jag har i min mage. Pojkar brukar vara stora klumpar förklarade hon ^^



Vem vet, kanske det är en liten tös jag bär i min mage ^^
Nu skall jag dricka upp mitt te och äta bulle innan det bär av till Landvetter för nya upptåg.
Skall åka med mina föräldrar och bröder till stan. Skall ju på kalas imon så något får man nog se till att ha med sig :D

Jenny


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Nu är det inte långt kvar. Vi längtar!!

2012-03-26 @ 20:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0