Varmt, varmare, varmast

Hejsan

Lite tankar och funderingar runt allt detta med att vara gravid och våran Alien.

Måste bara först hedra de tjejer som är gravida under sommaren. Jag skall ju snart ha så det är ju lugnt för min del men de som går med stor mage hela sommaren, fy tusan säger jag bara. Hur klarar ni av det? Jag känner mig redan nu stor, klumpig och genomsvett och sommaren har som sagt var inte ens börjat.

Jag är kokhet dygnet runt och svettas ständigt känns det som. Så ni som går med detta över sommaren, ni skall ha en medalj för att ha klarat av det.

Själv känner jag lite grann att det skall bli ganska skönt när barnet är ute för då blir jag av med denna stora mage. Kan ju inte nå ner till fötterna och allt är stonk och stön nästan så fort man rör sig. Vet att det typ skall vara så men jag har alltid gillat att små pyssla och plocka, börjar bli lite enerverande att inte kunna göra sådant längre.

De flesta jag känner som har haft barn eller skall ha säger ju att man kommer sakna magen sedan, men jag vet inte om jag kommer göra det riktigt. Jag tycker det är rätt gött att röra på sig utan att svettas ihjäl eller flåsa precis som om man springit ett maraton. ^^

Men en lite fråga till er som redan gjort trippen till BB, vad skall man ha med sig och/eller packa ner i den där "förberedda" väskan? Tips, ideer, vad glömde ni som kan vara bra att ha med sig?
Blir jätteglad ifall ni kunde lämna en liten kommentar om det.



Jenny

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag rabblar bara nu. tvål schampo tandborste tandkräm borste deo tofflor mysbyxor morgonrock babykläder. stolen kan vara kvar i bilen eller hemma. filt till babyn. någon favorit mat som är lätt att äta under förlossningen. vi har bara mackor. kan vara svårt att få i sig nått men typ joghurt. nån favvo dricka. Vi har bara saft. mat till pappan. bärsjal om man har. öronproppar om man har svårt för att sova när det är ljud. egen kudde våra är inte alltid så bra. Messa mig om du har frågor. 0707358535

2012-03-28 @ 21:28:46
Postat av: Lena

Kan vara bra att ha andra, lite smalare kläder med dig, någon lössittande klänning tex. Magen kommer att vara kvar, dock något mindre. Kram

2012-03-28 @ 22:48:47
Postat av: Tina

Hej! Jag var ju bara kvar 1 natt, så jag hade alldeles för mycket saker nerpackade... Men bättre det än för lite ^^ Jag var mest tacksam för BEKVÄMA KLÄDER! Duschen efter förlossningen var gudomlig tyckte jag, så shampoo & balsam + tvål är ju bra. Tofflor hade jag inte med mig, men det saknade jag när man vandrar runt på BB :)

Kalle hade mackor med sig, men man får ju den där fikabrickan efter förlossningen, men då var vi inte så intresserade av att äta :P

Vi hade med oss en varm och gosig filt till Nicole, vilken vi använde mycket, eftersom man har bebisen avklädd och hud mot hud väldigt mycket.

Batterierna i mobilen och kameran tog slut eftersom vi använde de konstant, så laddare är viktigt :)

Bebiskläder i olika storlekar får man ju ha med sig... Hm, vi var inte i behov av ngt speciellt, och har man glömt ngt så går det ju att ordna på plats etc. T.ex så hade vårat besök med sig middag till Kalle, då pappan inte får det på BB (vi var på Östra) frukost fika fick han.

2012-03-29 @ 09:29:14
Postat av: Therese - Alfons mamma

Här är lite tips =)



http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/hospitalbag/



http://www.minbebis.com/forlossning_bbvaskan.html



http://www.alltforforaldrar.se/page/artikel/bb-vaskan

2012-03-29 @ 10:22:03
URL: http://uncompleted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0