Prinsen Leo

Hej igen

Som alla småbarnsföräldrar kan intyga tar barnen upp mycket tid.
Så jag har bestämt mig för att fokusera på Leo och inte blogga. Jag gör små uppdateringar på facebook istället så ni kan hänga med där.

Just nu ligger underbarnet o sover så då passade jag på att skriva lite.
Jag mår bra nu iaf, det var en väldigt svår tid ett tag o det kändes verkligen som om jag skulle hoppa, men med det underbara stödet från Andreas och vänner har jag tagit mig igenom det och är nu lyckligare än någonsin.

Jag ammar på fulltid och det går jättebra. Leo sover inte regelbundet än men många timmar när det väl blir så vi får sova. Han är även jätteduktig och sover i sin egna säng om inte mamma eller pappa vill ha honom sovandes på sig för det är så förbannat mysigt! :D

I dagen läge är han 55,5cm och väger ca 4400g. Mammas lilla tjockis. Har fått höra att jag har grädde i tuttrna till att bvc tanten frågar om jag köper hästfoder och ger honom ^^
Så allt går verkligen bra. Är underbart mysigt att bara gå hemma utan stress o press. Kunna njuta av Leo, åååå det är ju så förbannat gott. Sedan när Andreas kommer hem myser vi alla 3 och kanske hittar på något. Finns ingen panik till att man måste ut o gå eller göra saker hela tiden.

Jag har redan gått ner såpass mycket att jag kommer i mina jeans och det är jag nöjd över, magen tar jag sedan. Man får ju inte träna när man ammar så ingen panik där heller ^^
Klart man inte behöver sitta still och äta onyttigt men ändå skönt att veta att jag inte BEHÖVER göra något sådant nu :D

Men som sagt, när Leo är lite äldre och lite mera rutin har infunnit sig så börjar jag blogga igen.
Ta hand om er och tack alla som har stöttat mig på ett eller annat sätt!



Kramar till alla!

Jenny

Kommentarer
Postat av: Therese - Mamma till Alfons

Träna får man som ammande mamma, men på ett lugnt vis. En lugn långpromenad! Ett raskt trempo är inte att rekomendera. Att röra på sig gör att kroppen läker snabbare samt att man får liksom mer energi även om de känns som man måste samla kraft för att ens gå ut å sätta sig i bilen =)



Jag hejar på dig! Jag visste att du skulle klara av det som du fick lida av i början! Så himla underbart att du är lycklig nu!



Njut av din fina familj!

Kramen

2012-05-07 @ 14:53:38
URL: http://uncompleted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0